Kandidaat Raadslid #5

Toon Schuiling

Over Toon Schuiling

Onze nummer 5 op de lijst is Toon Schuiling uit Wijhe. Over de voorzieningen in onze gemeente zegt hij het volgende:

Wij houden onze voorzieningen op peil.

“Pas las ik het prachtige boekje ‘Het Dorp’ van Wim Daniëls. Dorpen, zo schreef Daniëls, bepalen in belangrijke mate de aantrekkelijkheid van ons land. Dat deden ze en dat doen ze”. En wat mij betreft blijven onze dorpen de aantrekkelijkheid van onze gemeente tot in lengte der dagen bepalen. Dat gaat niet vanzelf. Dat vraagt om een gezamenlijke krachtsinspanning van inwoners, ondernemers en het gemeentebestuur. De gemeente moet ervoor zorgen dat de accommodaties op orde en zijn en ook voor de lange termijn betaalbaar blijven. Dat is nog best een ingewikkelde opgave. Hetzelfde geldt voor het vitaal houden van de dorpscentra en de kernen. Een actief beleid is nodig”.

Toon benoemt hier 1 van de vele thema’s uit het verkiezingsprogramma van de PvdA Olst-Wijhe. Een programma boordevol concrete ideeën. Klik hier om het programma volledig te lezen.