Door Annelies Boerman op 23 november 2017

Persbericht: PvdA wil geld Vitens inzetten voor duurzaamheid

De raadsfractie van de PvdA in Olst-Wijhe wil dat het geld dat bij de gemeente binnenkomt door de verkoop van de aandelen Vitens wordt ingezet voor duurzaamheid. In totaal komt er eenmalig een bedrag van € 2,3 miljoen vrij. Fractievoorzitter Annelies Boerman heeft het college van B. en W. deze week gevraagd om het geld in een duurzaamheidsfonds te stoppen. Inwoners zouden, ten laste van het fonds, renteloos een bedrag kunnen lenen voor bijvoorbeeld de isolatie van het huis of voor de aanschaf van zonnepanelen. “Op deze wijze zetten wij de vrijkomend geld direct om onze duurzaamheidsdoeleinden te realiseren”, aldus Boerman.

Het college van B. en W. heeft de PvdA fractie inmiddels toegezegd de suggestie te bestuderen.

Einde persbericht

Nadere info: Annelies Boerman 06-10168190

Annelies Boerman

Onze nummer 11 op de lijst is Annelies Boerman uit Olst. Over het thema duurzaamheid zegt zij het volgende: Een schoon, groen en duurzaam Olst-Wijhe “Onze leefomgeving staat onder druk. Het klimaat verandert, de kwaliteit van de natuur dendert achter uit en met elkaar vervuilen wij het milieu. Deze ontwikkelingen vragen óók lokaal om actie.

Meer over Annelies Boerman