Secretaris, Kandidaat Raadslid #9

Susanne van der Putt

Over Susanne van der Putt

Onze nummer 9 op de lijst is Susanne van der Putt uit Fortmond. Over de zorg voor onze ouderen zegt zij het volgende:

Iedereen telt mee: onze ouderen

“Wij hopen allemaal oud te worden. En dan het liefst zo vitaal mogelijk. En de meeste mensen blijven ook het liefst wonen waar ze wonen. Als dat niet meer gaat, willen de meeste ouderen graag kleiner wonen in het dorp in de buurt van voorzieningen. Die woningen zijn bijna niet te vinden. Dit betekent dat de doorstroming stagneert. Een actief ouderenbeleid dat zich over vrijwel alle gemeentelijke beleidsterreinen uitstrekt is daarom hard nodig. 20% van onze inwoners is 65+ er. Ook die moeten het naar hun zin hebben in onze prachtige gemeente. Het kabinet Rutte IV ontkoppelt de AOW van de loonontwikkeling. Het wordt dus nóg belangrijker dat we als gemeente oog hebben voor onze ouderen ,”

Susanne benoemt hier 1 van de vele thema’s uit het verkiezingsprogramma van de PvdA Olst-Wijhe. Een programma boordevol concrete ideeën. Klik hier om het programma volledig te lezen.