Raadslid, Kandidaat Raadslid #2

Petra Koekkoek

Over Petra Koekkoek

Onze nummer 2 op de lijst is Petra Koekkoek uit Olst. Over de kans op een fijne woning zegt zij het volgende:

Wonen is een recht

Wij zitten in een wooncrisis. En dat merken we ook in Olst-Wijhe. Ook bij ons zit de woningmarkt op slot. De leraar, de verpleegkundige maar ook de medewerkers van Stegeman en Abbott: ze komen in Olst-Wijhe nog nauwelijks aan een woning. Ook voor starters, ouderen en iedereen die op een sociale huurwoning is aangewezen, zijn er te weinig woningen. De wachtlijst voor een sociale huurwoning loopt steeds verder op. Wonen is een heel belangrijk grondrecht. De PvdA wil goede, betaalbare woonruimte voor iedereen weer mogelijk maken. Er moeten meer woningen gebouwd worden. Ook moet de gemeente in actie komen. De woningmarkt moet weer terug naar waar het echt om draait: volkshuisvesting.

Petra benoemt hier 1 van de vele thema’s uit het verkiezingsprogramma van de PvdA Olst-Wijhe. Een programma boordevol concrete ideeën. Klik hier om het programma volledig te lezen.